pondelok 12. októbra 2009

Ešte jeden

Tak teda ešte jeden príspevok. Dúfam, že posledný. Volám sa Ján, no nik ma takto nevolá. Pre väčšinu som Jano či Janko. Narodil som sa ešte v minulom storočí a dokonca aj v minulom tisícročí. Paradoxne nie som ešte veľmi starý. Mám manželku a 4 ročného synčeka. Mám klasické vzdelanie. História a filozofia. Väčšina ľudí v mojom okolí ma považuje za počítačového maniaka. Pritom tomuto zaradeniu vôbec nevyhovujem. Napríklad som dohral do konca iba jedinú počítačovú hru a doma sa snažím počítač zapínať čo najmenej. Informatiku učím od kedy sa učiť dala. Učil som už asi takmer všetko(a všetkých) čo s informatikou nejak súvisí. Predškolákov z materskej škôlky, detičky z prvého ročníka, ktoré ma pol roka volali ujo, krúžok informatiky, nepovinný predmet práca s počítačom, informatickú výchovu aj informatiku ako povinný predmet. Bol som inštruktor ŠCI (mimochodom to bolo najťažšie - učiť učiteľov) aj Cisco Network Academy. Momentálne učím vo veľmi dobrej škole s veľmi dobrým vybavením. Kolegyňa zo školenia sa ma spýtala, ako sa dejepisár môže stať informatikom. Tak som nad tým rozmýšľal. Základná filozofická otázka je prečo. S touto jednoduchou otázkou a snahou o odpoveď som sa stal informatik. Keď som si po vysokej škole kúpil svoj prvý počítač, chcel som vedieť práve odpovede na otázku prečo. Prečo to takto funguje, čo je za tým, aký to ma základ. Tak som sa z bežného užívateľa stal človekom, ktorý tomu zrazu rozumel viac ako ostatní. Dúfam, že DVUi ma posunie ešte o kúsok ďalej.

2 komentáre:

  1. Zdravím Janko, som tiež z minulého tisícročia a žiaci si myslia, že z praveku, keď sa ich na počítačoch snažím učiť niečo zmysluplnejšie. S radosťou aj na DVUI spoznávam, že väčšina učiteľov- informatikov nie sú len "kockatí fanatici", ale rozhľadení ľudia, ktorí chápu IKT nie ako cieľ ale ako prostriedok. Dúfam, že sa naše očakávania ohľadom DVUI naplnia. Ema

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zdravím, tiež musím len súhlasiť - najmä čo sa týka voľného času - naše rodiny si nás najviac zaslúžia.

    OdpovedaťOdstrániť